Hai dan Hello !

Saya ada cerita baru untuk awak. Selamat membaca dan semoga terhibur :)


Evangelina

Terima kasih beribu lemon kerana singgah ke blog saya yang serba kekurangan ni.

Friday, July 3, 2009

jauh 12

Suasana di stadium agak bingit dengan suara penyokong. Di bahagian hadapan dewan; sparring under 15 lelaki dan perempuan, di bahagian tengah dewan; sparring under 18 lelaki dan perempuan, manakala di belakang dewan; meja urus setia.

"Bila next game?" tanya Ma

"Lepas ni, Akak number 47" jawab Fish

Hari ni, Fish-Ked ada tournament sparring Taekwondo peringkat Negeri. Diorang pergi under club, sebab coach dah cop awal-awal.

"Ked mana?" tanya Fish

angkat bahu "makanlah kot"

***********

Gerai makanan di stadium tu dapat tarik perhatian Ked. Ermm... semua bosan. Kenapa tak bukak McD dekat sini??

"Ked.." panggil satu suara

Ked kalih pandang. Seorang lelaki menghampirinya. Tak pernah jumpa pun??

"Have we met?" tanya Ked

geleng "Aku kawan Fish. Just call me, Chip"

"Akak kat dalam"

"Aku nak jumpa kau, ada masa tak?"

Ked usha jam. Next game maybe petang-petang sikit kot. Ked angguk dan dia follow Chip duduk atas tangga.

"How's your game?" mukadimah Chip

sengih "Not bad la. Sebab ni ke kau nak jumpa aku?" tanya Ked

"Pasal kakak kau" ngaku Chip

"Kau suka dia"

"Mana kau tahu?"

angkat bahu "Dah agak ramai yang jumpa aku tanya pasal Akak"

"Fish, dia dah ada someone special?"

geleng "Dia mana layan cintan-cintan ni"

"She's quite weird. Kenapa?"

tarik nafas "Korang tahu nama penuh Akak?"

"Tak. Rata-rata buku, dia just tulis Fisya"

"Kau kenal Abdullah Lee. I mean Datuk Abdullah Lee"

"Tokoh corporate yang selalu keluar surat khabar tu?"

angguk "He's our father"

Chip tergamam. Setahunya, Datuk Abdullah Lee tu ayah Rizz. That's mean yang Fish-Rizz sibling??

"Nama akak, Affisya Lee bt Abdullah Lee. Akak memang tak suka sebut full name, sebab nanti dia kena sebut nama Ayah sekali" ujar Ked

"Maksud kau?"

tarik nafas "Macam ni sebenarnya..."

2 tahun yang lalu...

"Ma, Ayah.. akak dapat straight A's" Fish excited

Langkahnya terhenti di ruang tamu apabila matanya menangkap susuk tubuh seorang wanita lain disamping Ayah. Fish kalih pandang, Ma tengah nangis. Fish pelik, cepat-cepat dia sembunyi.

"Ida.. maafkan, Abang" pujuk Ayah

senyum "It wasn't you fault"

"Ida, Abang harap Ida dapat berbaik-baik dengan Zaleha" pinta Ayah

"InsyaAllah"

"Terima kasih sebab benarkan kami kahwin, Ida"

Fish tersentap. Ayah kahwin lagi satu?? Tapi kenapa??

"The rest is history" ujar Ked

"Rizz?"

"He's not our real sibling"

"Mana Ayah kau sekarang?"

angkat bahu "Ayah dah lama tak jejak rumah tu, Aunty Zaleha tak bagi"

"Ayah kau ikut cakap dia?"

"Terpaksa, kalau tak, perempuan tu ugut nak bunuh Ma"

"Sebab tu Fish benci lelaki?"

"Akak tak benci, dia cuma berhati-hati. Dia taknak terseksa macam Ma"

"Tapi tak semua lelaki macam tu"

"Biarlah masa je yang menentukan segalanya. Aku harap lepas kau tahu cerita ni, kau takkan paksa akak untuk terima kau" nasihat Ked

"Tapi aku sayang dia"

senyum sinis "Kau fikir balik, apa yang kau rasa sekarang ni, love or lust?"

Lepas tu, Ked terus pergi tinggal Chip. Dia harap Chip faham. Dia taknak tengok Fish terseksa lagi.

**********

"Lamanya makan" tegur Ma

Ked sengih je.

"Kakak mana?"

"Tu, dah nak habis pun" tunjuk Ma

Ked kalih pandang. Di tengah gelanggang, Fish tengah berentap dengan seorang budak sekolah teknik.

"Yes, akak menang" Ked excited

"Kau pergi mana tadi?" tanya Fish

"Makan"

"Hampeh punya adik, bukannya nak sokong aku"

sengih "Sorry, aku lapar gilos tadi"

"Ma, akak nak pergi makan kejap. Nak kirim?" tanya Fish dan Ma hanya geleng

"Jom, kau belanja" ajak Fish

Ked mencebik tapi still follow Fish. Keluar je dari pintu stadium tu.....

"aku jumpa Chip"

"Bila?"

"Tadi, dia confessed something"

"Then?"

"Kak, could you give him a chance to prove it?"

"Belum masanya lagi"

"Sampai bila?"

angkat bahu "10 tahun lagi, maybe 20 tahun ke, who knows"

Fish jalan menonong tinggalkan Ked. Biarlah masa yang menentukan segalanya. Kalau betul jodohnya dengan Chip, InsyaAllah...dia takkan lari lagi.

"Kak, tapi aku tahu dia ikhlas" ujar Ked

"Pintu hati aku tak terbuka lagi untuk dia"

"Kak, jangan seksa perasaan kau"

"Ked, kalau aku terima dia sekali pun, aku tetap akan seksa perasaan aku"

Biarlah dia meyimpan sahaja getaran di hati ini, biarlah dia menikmatinya walau di dalam mimpi. Moga-moga tiada yang menghalang niat sucinya itu.

6 comments:

  1. uishkkk
    gitu ke kesah meka?
    haiyakkk patutla...
    patutla dia sgt2 berhati2
    xpe fish
    ade j0doh mst ade nya
    Amin...

    ReplyDelete
  2. yea fish...teruskan usaha mu...
    tapi kenapa zaleha tu terlalau kejam ya amat kat ma fish yer?

    tak sedar diri langsung amik lki org pas tu tak bg laki dier ngan family lama dier..
    melampau betul...!

    ReplyDelete
  3. aiyarrrkkk..
    brani ek si chip nieh..
    haha..
    ske2..
    smbung2..

    ReplyDelete
  4. uikss...
    jht plak c rizz tu..
    mengong da la kawen ngan laki org...
    opsss...emo lebey plak
    :D

    ReplyDelete
  5. urmmm..
    cayang menyayang la ni..

    ReplyDelete