Hai dan Hello !

Saya ada cerita baru untuk awak. Selamat membaca dan semoga terhibur :)


Evangelina

Terima kasih beribu lemon kerana singgah ke blog saya yang serba kekurangan ni.

Monday, August 24, 2009

color 6

Pagi-pagi lagi Daniel dah keluar rumah. Tak sanggup nak tengok pandangan membunuh Ain dekat meja makan nanti.

"Kau kenapa?" tanya Is

"Takde pape" jawab Daniel

sengih "Gaduh dengan awek ke, bro?"

"ish, mengarut"

"Lepastu, dari tadi aku tengok, satu benda pun tak gerak" Is pelik

sengih "Just ignore me"

File di tangan dihempas kuat atas meja. Nasib baik dalam bilik tu, dia sorang je. Ain.. Ain.. Ain..

*****

"Kau kenapa?" Dekna pelik

geleng "Takde pape"

"Kau sedar tak, kau ni tak pandai menipu?" perli Dekna

Ain angguk je. Susahkan kalau tak reti menipu??

"Just spills it out" pujuk Dekna

"Aku marah Daniel"

"Apa yang dia buat? Rosakkan I-pod touch kau ke?"

"Kalau dia buat macam tu, aku tak marah, aku campak je dia dalam lombong tepi tu" rungut Ain

"Then?"

"Dia buat aku sakit hati"

"So, sekarang ni you feel guilty la?"

Ain angguk je. Sambil tu, tangan sibuk main dengan hujung baju kurung.

"Sumpah, aku tak pernah rasa guilty macam ni" ngaku Ain

"Korang ni ada pape ke?" sakat Dekna

mendengus "Janganlah cakap macam tu, doa tau tak"

sengih "aku suka je kalau korang together"

"Dekna!!!!" jerit Ain

Dan Dekna terus gelak sampai nak pecah perut.

******

"Kenapa kau beli chocolate banyak giler ni?" gumam Daniel

Daniel pun pelik kenapa dia beli chocolate hershey's banyak sangat. Tapi suara tu..

"Aku suka chocs. Kalau dapat chocs, aku sejuklah"

Suara tu, suara Ain several months before. Masa tu, diorang tengah lepak dekat luar rumah.

"Why chocs? Bukan ice-cream ke?? cake ke?" Daniel pelik

angkat bahu "Sebab chocs je yang boleh buat aku lupa surrounding aku" jawab Ain

"Kalau aku nak pujuk kau, aku kena bagi chocs la?"


Okey, now aku nak pujuk dia ke??

angguk "But make sure it wraps nicely la. Satu hamper lagi bagus" gurau Ain

Damn~ aku memang dah beli satu hamper pun.

*******

"Cikgu Ain, ada orang bagi ni" tunjuk Aiman

Ain pelik. Siapa pulak yang bagi chocs banyak sangat ni??

"For me?" Ain pelik

angguk "That abang cakap, if you like it, meet him outside" jelas Aiman

Ain makin pelik. Siapa pulak nak main hide and seek ni??

"Cikgu suka tak?" tanya Aiman

"Tak" tipu Ain

"Cikgu tipu" ujar Aiman

"Serious, tak suka"

"Kalau tak suka, bagi Aiman lah"

"Eh.. takde-takde, budak-budak tak boleh makan chocs banyak sangat"

Ada ke patut cakap macam tu?? Hampeh betul Ain ni.

*********

"Dah banyak sangat duit ke sampai tak tahu nak buat apa?" sergah Ain

Daniel terus kalih pandang. Aiseh... dah bagi chocs pun nak marah ke??

"Sorry la" pujuk Daniel

mencebik "Ingat aku heran ke dengan sorry kau tu?"

"Kau cakap, kalau dapat chocs, kau takkan marah lagi"

angkat kening "Ada aku cakap?"

"Kau pernah cakap, aku ingat lagi" Daniel nak menang

Ain senyap je. Kenapa dia ingat?? Abang Afiq pun tak pernah ingat aku, apa lagi nak ingat apa yang aku cakap, tapi Daniel?? Dia outsider, tapi dia boleh ingat.

"Kau tak marah aku lagi kan?" tanya Daniel

Ain angkat kepala, dan bila Daniel tengok Ain senyum. Fuuuuhhhh~ Lega gila rasa.

"Thanks" ujar Daniel

Ain senyum je. Takpela, lupakan jela benda tu. At least, ada juga outsider yang ingat kat dia kan?

******

Ain dengan Daniel lepak depan rumah atas buaian dengan bertemankan hershey's yang Daniel bagi tadi.

"Kau ni buruk siku la" rungut Ain

Mana-taknya, Daniel makan chocs lagi banyak dari dia. Tak fair!!

"Eh, siku aku lawa"

"EEeeee~ kau ni mesti stock fail Bahasa Melayu kan masa sekolah dulu?!" perli Ain

"Mana kau tahu ni?" sakat Daniel

Ya Allah, sakitnya otak layan senteng ni.

"Kau ni memang menyakitkan hati" confess Ain

"Aku tahu"

sepak kaki Daniel "Dan kau ni memekak"

"Tahu" Daniel slumber

Ain terus je sepak kaki Daniel lagi, refleklah tu.

"Sakitlah. Kaki macam besi"

gelak "Aku tahu" jawab Ain

"Weyh, esok malam teman aku pergi pekan" ajak Daniel

angkat kening "Kau nak cari apa ni?"

"Aku nak makan puas-puas"

kerut dahi "Apa kes?" Ain pelik

"Lusa dah nak puasa kan"

angguk "so?"

sengih "Aku nak makan puas-puas"

Ain sepak kaki Daniel lagi "Perangai tak senonoh"

gelak "Aku nak cari barang, sebelum raya kan nak angkut barang"

"Kau serious ke nak blah before raya?" tanya Ain

angguk "Kan hari tu dah confessed"

"Eh, janganlah..." pujuk Ain

Ain pun pelik. Kenapa mesti nak halang??

"Aku tak maksudkan pun apa yang aku cakap hari tu. Tengah marah kan, semua benda keluar" sambung Ain

geleng "Naa... Aku memang kena balik pun"

"kenapa?"

"Sebab projek aku tu dah siap. Ni, pun aku minta tangguh sebab aku nak celeb puasa dengan Nek Wan, Tok Wan" ... dengan kau sekali

Angguk "Nanti mesti rindu kau kan?" ujat Ain

"Kenapa pulak?"

gelak "Takkan aku nak gaduh mulut dengan Tok Wan-Nek Wan, dengan diorang bukannya boleh main sepak-sepak kaki macam ni" Ain buat demo dekat kaki Daniel

Aku pun akan rindu kau jugak...

Tiba-tiba handset Daniel menjerit. Nama Pemanggil: Zulaikha

"Aku kena answer this call" ujar Daniel

Ain angguk je. Tapi actually, dia pelik sikit. Kenapa muka Daniel terus berubah?? Siapa Zulaikha tu??

10 minit kemudian...

"Ain, aku balik KL malam ni" ujar Daniel

"Haaa?? Kenapa??"

"My future in-laws masuk hospital"

Daniel terus masuk dalam. Ain dah pelik?? Tapi kenapa Ain rasa macam sakit je hati ni?? Macam kena tikam dengan pedang samurai pun ada jugak.

"Drive elok-elok" pesan Ain

Daniel just angguk. No good bye?? Daniel just pergi macam tu je. Kalih pandang pun tak...

17 comments:

  1. erghhhhhh.sakitnye
    dapat rasa ape yang ain tgh rasa.
    ain u dah jatuh.
    jatuh ape.u tak sedar lagi
    yeah outsider is more better
    sokongsokong
    -na'dz

    ReplyDelete
  2. ngeeeeee..
    salam perpisahan la plak..
    hope lpas everything selesai kat kl,,
    daniel blk kg..
    huhu...

    ReplyDelete
  3. macam dah ada cinta dalam hati je doang ni..
    heheh..

    ReplyDelete
  4. aduh..
    ape nie..
    cian ain..

    ReplyDelete
  5. perlu ke time2 ni kau buat scene sedih?
    haha asal aku rasa mcm cerita kali ni hero dgn heroin wont end up as a couple?
    huu sedih haha

    ReplyDelete
  6. oh no...what happen eh?
    blah camtu jek daniel tu

    ReplyDelete
  7. tba2 je mncul zulaikha nie...
    da start knflik....

    ReplyDelete
  8. laa.. pegi cam tu je daniel..

    ReplyDelete
  9. nk ain dgn daniel....
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. daniel dah engage ker? tak terperasan lak ada ker tak story in past epi...

    ain ada rasa kat daniel tp tak mau admit!

    sian ain... n daniel pun just blah cam gitu jer ker? no goodbuy or what so ever?

    ReplyDelete
  11. alalalala
    nape tu?
    aduss dah tunang ye enche daniel
    ain da jth cinta la pula

    ReplyDelete
  12. diorg dah suka sama suka kan..
    sambung lagi yer..

    ReplyDelete
  13. ish sdey la plak..
    deorg 2 cm de feeling 2 each othr 2..
    satu kan la mreke..=)
    smbg lg ye..cpt2 tau =)

    ReplyDelete
  14. sweet sgt222!.hadoi..azm punya tgi nk siapkn agment..sekali buka blog nih..habis melayang segala..haha...suka sgt dgn gaya kerek ain :)

    ReplyDelete