Hai dan Hello !

Saya ada cerita baru untuk awak. Selamat membaca dan semoga terhibur :)


Evangelina

Terima kasih beribu lemon kerana singgah ke blog saya yang serba kekurangan ni.

Monday, July 6, 2009

jauh 13

"Fish, SPM lagi 2 bulan" ujar Madu

"Aku tahu tu"

"Tapi kenapa aku takde semangat nak belajar ni?" keluh Madu

senyum "Sumber inspiration kau dah takde ke?"

"Ada lagi.. tapi dia dah lain sekarang ni"

Sumber inspiration Madu; Adam. Haila... sangkut dengan member sendiri pulak. Tapi minat diam-diam je.

"Ajaklah dia study sama"

"Ish..taknak aku. Dia tu pandai melangit"

"Oya mana?" Fish tukar topic

angkat bahu "Study dengan classmate dia kot, si Amirul tu"

Fish senyum. Sekarang ni, masing-masing pulun study. Oya study dengan Amirul, Madu study dengan Adam, dan dia?? Chip pun dah lama tak ajak study sama, sebab dia sibuk jadi tutor May.

"Fish, aku teringin nak makan Lasagna" ujar Madu

"Ambil handset aku, kau call Ma"

kerut dahi "Nak suruh Ma kau datang hantar ke?"

"Salah ke?"

"Hari ni hari Khamis la, mana boleh ada visitor"

"Ada aku kisah? Kau nak Lasagna ke taknak?"

"Nakla.."

Fish ambil handset bawah bantal, sempat kot nak suruh Ma hantar kejap. Laju je jari menaip mesej.

+ Ma akk teringin nak makan lsgna

- nak Ma hantar ke??


Yay!! Ma dah offer.. hehehe

+ x susahkan Ma ke??

- nak ke taknak??


Fish tarik sengih. Ma pun dah pandai main ugut-ugut sekarang ni, confirm belajar dengan Abang.

+ nakla

- tggu kt bwh pukul 6.00


"Ok, done. Ma aku hantar pukul 6" ujar Fish

"Sayang kau" Madu excited

*********

"Fish, ajak diorang makan sekali nak?" tanya Madu

Ma Fish ni memang sempoi, bawak Lasagna macam nak buat kenduri. Gila banyak~

"Ajaklah"

"Kita kenduri waktu prep malam nak?"

"Aku follow je" Fish malas nak layan

Madu keluarkan handset dari pocket baju kurung, icon mesej ditekan.

>+ mlm ni knduri lsgna dkt rooftop

Dan mesej tersebut dihantar kepada : Adam, Dino, Chip. Rooftop tu memang tempat lepak diorang, tak ramai yang berani pergi situ sebab kena lalu tangki air.

*********

"Chip, you nak pergi mana?" tanya May mengada

"Toilet"

mendengus "baru prep 10 minutes, you dah nak pergi toilet?"

"Heh.. kau ingat tangki aku ni boleh tahan-tahan ke?"

Kerusi ditolak, Chip menggamit Adam dan Dino. Mereka bertiga keluar dari kelas lalu menuju ke port rahsia mereka.

"Awal sampai" perli Madu

sengih "Chip kena quarantine dengan awek dia" jawab Dino

ketuk kepala Dino "Bila masa May jadi awek aku"

"Dah-dah, makan jom" celah Oya

Mereka ramai-ramai bersila beralaskan surat khabar. Di tengah-tengah bulatan, ada tray yang penuh dengan Lasagna. Pergh~ gila sedap, dahlah extra cheese.

"Fish, rumah kau ada kenduri ke?" tanya Dino

"A'ah, ada orang masuk meminang aku" Fish slumber

Madu-Oya tahan gelak, Dino-Adam buat muka tak percaya, Chip pulak terus bisu.

"Serious?" tanya Adam

"Seriouslah" jawab Fish

"Kau terima ke?"

"A'ah, jodoh kot"

"Congrats la, weyh" ujar Dino-Adam serentak

Fish perasan muka Chip dah lain, tapi Fish buat dunno je. Suapan lasagna diterukan.

"I'm done" ujar Chip tiba-tiba

5 pasang mata kini focus pada Chip. Takkan baru 3 suap dah kenyang??

"Aku gerak dulu"

Chip terus bangun lalu tanpa berpaling lagi, dia terus meninggalkan rooftop. Makin lama dia di situ, makin sakit hatinya.

"What's wrong with him?" Madu pelik

"Mana boleh tinggal awek lama-lama" celah Fish

sengih "Fish, kau jealous ek?" giat Adam

"Mana... aku lagi suka"

"Yelah, dulu korang study sama, sekarang ni, May pulak menyemak" ujar Adam

"Baguslah tu, berkembang sikit otak belajar sama-sama"

Mereka terus meneruskan suapan. Lasagna Ma Fish memang class, kalah Pizza Hut. Sekali makan, memang susah nak stop.

***********

"Fish, tanya sikit boleh?" tanya Madu

Prep malam dah habis, sekarang ni tengah bersantai dalam bilik.

"Amende?"

"Kau dengan Chip gaduh ke?"

gelak "Takdelah, kitorang OK je"

"Tapi kenapa dah tak study sama-sama?"

angkat bahu "Aku taknak semakkan kepala dia sebab kena ajar aku yang slow ni"

"Kau tak slow" deny Madu

"Aku tidur dulu, good night" Fish tukar topic

Katil double-decker dipanjat. Baik cakap nak tidur dari layan soalan luar alam Madu.

"Fish, Chip tu sayang kau"

"Madu, aku nak tidur"

"Dia confessed dekat aku, dia sayang kau"

"whatever, Madu" Fish malas nak layan

Madu bengang. Katil Fish dipanjat. Laju je tangannya menarik Fish supaya bangun.

"Aku cakap sebagai kawan kau, bukan cousin dia"

"Kau jangan cakap benda luar alam boleh tak?"

Madu bertambah bengang. Handset dikeluarkan dari pocket pijama. Icon mesej ditekan lalu tangannya di scroll ke bawah sehingga jumpa 'Save Items'

"Tengok mesej ni, Chip hantar dekat aku" tunjuk Madu

+ Aku syg Fish lbih dr sorang kwn

"Dia main-main je tu" Deny Fish

tepuk dahi "Janganlah deny benda betul"

senyum "Wahai cik Edora Madu, saya Affisya Lee nak tidur"

"Fine, tidurlah" Madu give-up

Madu turun dahi katil Fish. Icon new message ditekan

+ Fish syg kau jgk

Dan mesej tersebut dihantar kepada Chip

- mne ko tau??

+ action speak louder than words

- ????

+ her eyes shows everything

- ty~ owe u damn much


Madu tarik senyum segaris. InsyaAllah, dia akan berusaha untuk menyatukan mereka berdua. Dia tak buat kerana dia sepupu Chip, dia buat sebab dia rasa terpanggil untuk menyatukan 2 hati itu.

13 comments:

  1. waaa....
    eh asl chip kne study ngan may plak neh..
    sbok jek la may neh
    huhuhuhu...
    sambg2...

    ReplyDelete
  2. n3 kali ni sangat menyentuh hati la
    fish -jgn siksa diri ye!
    chayok utk chip :)

    ReplyDelete
  3. hohoho..nape dorang da xstudy same2 da?
    sbb fish tau chip suke kt die ker?

    ReplyDelete
  4. aww madu is so sweet >.<

    ReplyDelete
  5. muehehee...
    chip jeles..
    fish bru nk kuar aura jeles..
    huhuhu..
    ske2..
    comey dorang..smbung2.

    ReplyDelete
  6. baek nye madu..!!

    ReplyDelete
  7. besh..
    besh..
    nk lg...
    hihihihi...

    ReplyDelete
  8. besh besh besh...
    nk lg...
    hihihi...

    ReplyDelete
  9. besh besh besh..
    nk lg...
    hihihi...

    ReplyDelete
  10. fish..fish..
    jgnla cenggitu..

    ReplyDelete
  11. hehehehe
    moge2 plan madu menjadik yeahhh

    ReplyDelete
  12. warghhh chip dah pandai erk
    jeles2.kuikui
    -na'dz

    ReplyDelete