Hai dan Hello !

Saya ada cerita baru untuk awak. Selamat membaca dan semoga terhibur :)


Evangelina

Terima kasih beribu lemon kerana singgah ke blog saya yang serba kekurangan ni.

Friday, September 4, 2009

color 10

Dah seminggu Ain-Daniel tak bertegur. Daniel makin pelik sebab Ain macam nak larikan diri je. Dia ada buat salah ke??

"Ish, takkan merajuk lagi kot?" Daniel pelik

Rasa macam nak hentak-hentak je kepala ni.

"Kamu ni kenapa, Daniel?" Nek Wan pelik

sengih "Takde pape. Ain mana, Nek Wan?"

"Selalunya, hujung-hujung minggu macam ni, dia pergi kedai kain tu. Tak pun, cuba kamu cari dekat tadika"

Daniel terus capai kunci kereta. Okey, first destination; tadika.

"Saya keluar kejap, Nek Wan" ujar Daniel

*******

sampai je tadika...

Daniel nampak kereta Ain. Okey, she's here. Tolonglah jangan lari lagi, tak larat nak kejar ni..

"Ain.." tegur Daniel

Ain yang masa tu tengah main lukis-lukis dekat white-board terus freeze. Aduh.. kantoi teranganlah kan..

"Ain..." panggil Daniel lagi

"Nak apa?" Ain beku

"Kau marah aku?"

"Tak"

"Betul ni?"

"Yelah.." Ain malas

"Tapi kenapa kau layan aku macam ni?"

"Perasaan kau je tu"

"Ain, kalau aku ada buat salah dekat kau, bagitahu je" provok Daniel

mendengus "Aku cakap takde, takdelah..!!" Ain bengang

Ain terus padam segala macam doodles yang diconteng tadi. Baru je Ain nak keluar dari kelas tu..

"Kenapa kau lari dari aku?"

Ain kalih pandang. Ain memang dah berapi giler..

"Hey, kau dengar sini baik-baik" tegas Ain

Ain pandang Daniel macam nak telan.

"Kau sedar tak, kau dah menjahanamkan hidup aku?! Sebelum kau datang sini, hidup aku aman je, tapi lepas je kau datang, hidup aku tunggang-langgang" sambung Ain

"Kau suka aku, Ain?" perangkap Daniel

senyum sinis "Jangan mengarut"

"Aku tahu, aku dah dengar segala-segalanya masa dekat hospital hari tu" jelas Daniel

"Kau cakap apa ni? Aku tak faham" dalih Ain

"Ain, please... admit it" pujuk Daniel

Ain dah tak tentu arah. Ain terus keluar dari kelas tu tanpa hiraukan panggilan Daniel

"Perasaan aku tak penting, Daniel" bisik Ain dalam hati

Ain terus melangkah ke keretanya. Baru sahaja dia ingin membuka pintu...

"Ain, please.." pujuk Daniel lagi

Ain diam.

"Ain, aku pun rasa apa yang kau rasa" Daniel jujur

mendengus "Mr Daniel Isyraq, kau dah ada tunang" tegas Ain

"Tunang boleh putus, Ain"

geleng "Zulaikha lagi berhak memiliki kau"

"Ain, aku yang berhak menentukan siapa orang tu" tegas Daniel

"Enough, aku tak suka jadi pemusnah kebahagian orang" rintih Ain

Ain terus masuk kereta. Tanpa sebarang pamitan, Ain terus meninggalkan perkarangan tadika itu..

********

Ain dah menangis teresak-esak dalam kereta. Tika itu, dirasakan dirinya terlalu bodoh. Bodoh kerana terlalu cepat menyukai seseorang yang sudah tentu bukan miliknya.

"Hey, lady" panggil satu suara

Ain kalih pandang. Zulaikha??

"Kau, Ain kan?" tanya Zulaikha

angguk "Ada apa ye?"

"Aku nak kau jauhkan diri dari Daniel. He's mine" tegas Zulaikha

kerut dahi "Aku tak faham"

senyum sinis "Kau tak faham atau buat-buat tak faham?!"

"Aku memang tak faham"

Zulaikha bergerak menghampiri Ain, hanya tinggal beberapa langkah sahaja jarak di antara mereka.

"Sudah-sudahlah tu jadi perempuan murahan. Kau tak malu ke kacau tunang orang?" bisik Zulaikha

Ain pelik. Dia merepek apa ni??

"Kau cakap apa ni?" Ain pelik

"Hey, kau ingat aku tak tahu ke kau tu ada menaruh hati dekat Daniel?!" perli Zulaikha

"Cerminlah diri tu sikit, ingat Daniel nak pandang ke perempuan kampung macam kau ni?!"

gelak jahat "Sebelah mata pun dia tak pandang" ejek Zulaikha


Betul apa yang Zulaikha cakapkan tu, Daniel takkan nak pandang perempuan kampung macam dia.

"Bodoh. Kau memang bodoh, Ain Natasya" bisik Ain

Ain tak sedar yang dia dah keluar dari kawasan kampung. Apa yang dia tahu, dia sedang menuju ke arah sebuah bukit.

"Lupakan dia, Ain.." gumam Ain

*********

Daniel campak je kunci kereta atas katil. Sakit hatinya dengan Ain. Susah sangat ke nak admit perasaan??

"Daniel..." panggil Nek Wan

"Ya, saya"

"Ada kamu jumpa Ain tadi?"

"Ada"

"Dekat tadika?"

"A'ah"

"Dia takde pesan apa-apa ke?" tanya Nek Wan lagi

"Dia cakap dia balik lambat sikit, dia ada kerja nak siapkan" tipu Daniel

"Kamu telefon dia... cakap, Abang dia sampai malam nanti" pesan Nek Wan

"Baik, Nek Wan"

Handset dikeluarkan dari pocket. Jari scroll dalam contact list. Found it; my lullaby

"Ain, pick-up the phone.." pinta Daniel

Naik lenguh jari ni dial number Ain, tapi still tak diangkat. Marah sangatkah Ain padanya??

"Ain, angkatlah phone tu" rungut Daniel

Badannya dihempas kuat di atas katil. Ain, please..

"Zu, I rasa baik kita putus" Mukadimah Daniel

"You're kidding me, right?"

geleng "I'm deadly serious"

"Kenapa macam tiba-tiba?"

"Kita dah takde chemistry"

"Daniel, kita dah kenal lama. 7 tahun tu tempoh yang sangat lama" ujar Zulaikha

"I tahu tu. Tapi I rasa I tak mampu nak bahagiakan you kalau kita teruskan jugak pertuangan ni"

"But why?"

Tak sempat Daniel nak jawab..

"Ni mesti sebab budak kampung tu kan?! Budak Ain tu kan?!" bentak Zulaikha

"Benda ni takde kaitan dengan Ain" back-up Daniel

"You tak payah nak tipu I. I tahu, you dengan budak tu ada pape kan?!"

"Jangan mengarut, Zulaikha!!"

"You cintakan dia?"

"Enough, Zulaikha"

"I tanya, you cintakan Ain?!" bentak Zulaikha

"Yes, I'm deadly in love with her. Puas hati you?!" jawab Daniel


Tangannya meraup muka. Rasa kepala sangat berat, berat dengan macam-macam masalah. Masalah dengan Zulaikha, masalah Ain lagi..

"Daniel..." panggil Nek Wan dari luar bilik

"Ye, Nek Wan" sahut Daniel

"Dah telefon Ain?"

"Dah, Nek Wan. Tapi tak berangkat, Ain tak dengarlah tu" tipu Daniel

Ain, aku cintakan kau... terlalu cinta sehinggakan aku lupa aku ini tunangan orang. Kenapa kita tidak ditakdirkan berjumpa lebih awal??

16 comments:

  1. uuuuuuuuuuuuuuu...
    patot la dingin semacm je ain..
    adusss..
    daniel da confess ain..
    xrse ape2 ke..
    haissyy...
    cian dorang..
    terpkse jge aty orng len,,
    at last,,aty senyry terseksa..

    ain menuju ke bukit..
    ain xangkat fon..
    sumthing wrong..?
    ngeeeeeee..

    ReplyDelete
  2. dorang dh confess pasaan msg2.
    ain admit jelah.
    orang kawen bole cerai nie tunang.
    yes daniel mmg sudah jatuh cnta.
    my lullaby?betobetol
    knp mereka tak ditakdirkan berjumpa lebih awal?
    dan sememangnya takdir telah dtetapkan yg mereka akn jmpe lmbt.

    sobsob.sedih jerw.
    -na'dz

    ReplyDelete
  3. pompuan murahan dia kata Ain?
    ceitt.. kurang hasam itu Zulaikha..

    ReplyDelete
  4. waaa daniel dh confess 2...
    sukenyee..
    ain, prsnmu berbls..
    ayoh,smrkkn nye lg..hoo..
    besh2...smbg lagi pat2 eyh =)

    p/s:nk ain+dniel gk..
    xmo zulaikha..hhohohho

    ReplyDelete
  5. jgn buat ain jatuh gaung lak ek.... tragis sangat lak nnt.....

    ReplyDelete
  6. aahhh bulanhijau, u're killing me
    aaaaahhh hahahaha
    cepat sambung. kesian ain =,=

    ReplyDelete
  7. nape cenggini..
    tamo!!(smbl geleng)..
    tamo!!(smbl geleng)..

    ReplyDelete
  8. ntah2 ain excident pastu ilg ingatan kowt..
    hehehe
    ske2 ati jek wat konklusi sndri..
    =D

    ReplyDelete
  9. lebih baik daniel tinggalkan zu drpd terus berpura2. zu tak tahu yg taraf ain lagi tinggi drpd dia, ain kan anak Tan Sri!!!!!!!ape da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. wahhh.. suspen2 nih... daniel cepat cr ain.... hehehe..:)

    ReplyDelete
  11. daniel...

    first2 cri ain...
    and then bru pk ttg lain...

    but zulaikha...
    go...
    from danial life...
    please xcept the reality... daniel doesn't love u anymore...

    ReplyDelete
  12. cian ain..
    cepatla slesaikan mslh nie daniel..
    sambung lagi yer..

    ReplyDelete
  13. ok abang die nak blk..
    x saba nye...

    ReplyDelete
  14. oh no! dont say dat ain kena pe2
    alamak...cam de bau2 xbest ni

    ReplyDelete